Bezohlednost pronajímatelů

“MAJITEL BYTU TADY NEBYDLÍ A NEKOMUNIKUJE S NÁMI. NAŠE STAROSTI S JEHO HOSTY HO NEZAJÍMAJÍ. STŘEDOBODEM JEHO ZÁJMU JE VYDĚLAT CO NEJVÍCE PENĚZ. CÍTÍM HROZNOU BEZNADĚJ, STÁT NÁM NEPOMÁHÁ. PŘEMÝŠLÍM, ŽE SE ODSTĚHUJI.“ CO NA TO VY, UBYTOVATELÉ? 

Obecný popis problému

Ve vašem domě jsou poskytovány krátkodobé ubytovací služby. Ubytovaní jsou často velmi bezohlední, hluční, ničí společný majetek, narušují vaše soukromí. Ubytovatel v domě většinou nebydlí a problémy musíte s hosty řešit za něj. Takže než by ubytovatel sjednal pořádek a usměrnil hosty, dříve přijedou hosté noví a situace se stále dokola opakuje.

  1. Jak postupovat?
  2. Jaké má povinnosti vlastník?
bezohlednost pronajímatelů

Jak postupovat?

  • V případě, že ubytovatel s vámi osobně nekomunikuje, obraťte se na něj písemnou formou. Veškeré doklady o této komunikaci si uschovejte. 
  • Podejte podnět na příslušné úřady, které mohou prověřit jeho podnikání (živnostenský, stavební, odpady).
  • Pokud nepomáhá žádné jiné řešení, máte v krajním případě možnost podat občanskoprávní žalobu…

JAKÉ MÁ POVINNOSTI UBYTOVATEL

ZDROJ: www.iure.org

  • Poskytovatel ubytování je povinen seznámit své hosty s domovním řádem a obvyklým chodem domu, hosté jsou zase povinni tato pravidla dodržovat, přesto se to až příliš často neděje.
  • Obvyklým modelem je navíc situace, kdy ubytovatel není v domě vůbec přítomen a případný problém se odehrává jen mezi jeho hosty a dlouhodobými obyvateli domu.
    Z tohoto důvodu bývá nemožné řešit situaci skrze poskytovatele ubytování, který své hosty ani nepotkává nebo jen krátce při předávání klíčů, protože ubytování se platí předem přes webové stránky a standardem je, že hosté při odchodu nechají klíče v bytě a dveře pouze zabouchnou.
  • Dříve, než by byl ubytovatel schopný problémové hosty v chování usměrnit, mohou být v bytě nastěhováni již noví hosté a situace se může opakovat.